Глория: „Ненаситна“ е открадната най-безцеремонно

Една от новите песни на Глория вече има своя балкански аналог. Кавър на "Ненаситна", но без уредени авторски права, е направила македонската изпълнителка Оливера Коцева. По този повод Глория направи изявление в личния си профил в Webclub и заяви категорично, че тя и екипът й са твърдо решени да отстояват авторските си права. Ето какво сподели Глория:

Днес авторът на „Ненаситна” Мартин Биолчев ми се обади и ми каза, че песента е открадната най-безцеремонно от певица на име Оливера Коцева.

Пусна ми я по телефона и чух, че е взета дори с всички живи инструменти в аранжимента – цигулките, акордеона... Добавен е само допълнителен ритъм. Дори леко се чува затихнат и моят глас, което вече си е безочие, да не говорим, че и текстът е преведен едно към едно. И не стига, че песента е направена по възможно най-лошия начин, но има и видеоклип! Направен е от някакво студио в Нови Сад – Box Production, и най-безцеремонно е пуснат навсякъде. В техния вариант песента се казва „Лошата”.

Говорих и с Мартин Биолчев, и с „Пайнер”, и този път вече сме твърдо решени до последно да си търсим правата. Както мои колеги купуват песни от албанци, македонци, сърби и т.н., които никак не са евтини, така и другите трябва да се научат да го правят.

Вече не знам колко мои песни са откраднати… Досега съм гледала на това по-скоро като на куриоз и от една страна ми е било приятно, приемала съм го като комплимент, но просто вече става нагло. Помня, че бях онемяла, когато видях по София Кабел Фолк сръбска версия на „Намери си майстора” – изпаднах в потрес! В собствената ми държава, където съм позната на всички, да се върти собствената ми песен в сръбски вариант! Помолих Бойко Брайков на момента да свали песента – не може така.

Досега винаги съм била любезна, включително и за откраднатите от сръбската певица Мина песни – тя взе „Илюзия” и „Добре дошъл”, които станаха много големи хитове в Сърбия. Когато й се обадих, тя се направи на приятно разсеяна и каза, че не знае за какво става въпрос… Тогава просто не ми се занимаваше. Но за „Ненаситна” вече ще предприемем мерки. Нормално е, на никой не му е приятно да бъде ограбен по този начин. Все пак това е интелектуален труд, авторство, толкова нерви сме изхабили, само и само да се получат нещата… И не може някой ей така просто да реши и да си открадне цялата песен!

Ако бяха поискали да откупят песента – да, щяхме да я продадем, защо не? В края на краищата сме вложили пари в нея, защо да не възвърнем част от тях и всички като екип да сме доволни? Но никой не си е направил труда дори да ни попита! В „Пайнер” вече имат опит, продали са доста песни на мои колеги – има си законни начини, 21 век сме! Нещата са задействани – ще открием тези хора и ще си потърсим правата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар